RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Wednesday 26 December 2012

Warga emas ditemuai mati dipercayai disamun


Warga emas ditemui mati dalam keadaan bogel, diikat
Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar untuk bedah siasat.
SEREMBAN – Seorang warga emas ditemui mati dalam keadaan kaki dan tangan terikat dipercayai disamun di sebuah rumah di Jalan Rasah di sini, hari ini.

Mangsa, Edward Rajasooria Sebastian, 62, yang tinggal seorang diri di rumahnya itu ditemui mati dalam keadaan bogel kira-kira jam 8.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamarudin berkata, mangsa yang masih bujang dan tidak bekerja itu dipercayai disamun berikutan tiada dompet ditemui pada mangsa selain jam tangan miliknya turut hilang.


“Kita menerima panggilan daripada jiran mangsa yang curiga selepas tidak melihat mangsa keluar rumah sejak dua hari lalu.

“Tinjauan anggota polis di rumah mangsa pagi tadi mendapati pintu rumah tidak berkunci dan rumah dalam keadaan berselerak sebelum menemui mangsa terbaring di atas katil dalam sebuah bilik,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian di sini, hari ini.

Menurutnya, mangsa yang tidak berpakaian itu ditemui dalam keadaan kaki dan tangan terikat, selain terdapat kain sarung yang menutupi mukanya.

“Siasatan awal kita mendapati mangsa mungkin disamun terlebih dahulu sebelum dibunuh berikutan dompet dan jam tangan mangsa gagal ditemui.

“Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada badan mangsa,” katanya.
Saiful Azly berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban untuk bedah siasat bagi mengenal pasti punca kematian.

“Siasatan sedang dijalankan dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...