RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Wednesday 26 December 2012

Ibu & Anak ditahan miliki dadah


Dua beranak ditahan
Selain heroin, polis turut merampas alat penimbang dan peralatan untuk membungkus dalam serbuan berkenaan.
TAIPING – Seorang ibu dan anak lelakinya ditahan polis atas kesalahan memiliki dadah jenis heroin seberat  450 gram bernilai RM 17, 000.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusuf Mohd Diah berkata, dua beranak yang berusia 54 dan 31 tahun itu, ditahan pihaknya pada 21
Disember lalu kira-kira jam 12.30 tengah malam.

Menurutnya, sepasukan anggota daripada Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Taiping dua menahan beranak berkenaan di  sebuah rumah, Jalan Raja Muda, Aulong.

“Hasil tangkapan tersebut, polis menemui alat penimbang dan peralatan untuk membungkus dadah di dalam rumah berkenaan,” katanya ketika ditemui pada sidang media, di sini semalam.

Beliau berkata, polis juga menyita sebuah proton Waja Aeroback dan motosikal Yamaha Cup dengan berjumlah RM23,000.

“Kedua-dua beranak itu kini masih direman bagi membantu siasatan hingga 28 Disember depan.

“Mereka akan dituduh di bawah Seksyen 39 B (1) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan jika sabit kesalahan boleh dihukum mati mandatori,” katanya.

Sumber Sinar harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...