RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Wednesday 26 December 2012

Dividen ASN RM 6.30 seunit


KUALA LUMPUR — Permodalan Nasional Bhd. (PNB) hari ini mengumumkan kadar pengagihan pendapatan di dalam anak syarikat milik penuhnya, Sekim Amanah Saham Nasional (ASN) bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember, 2012, sebanyak 6.30 sen seunit, yang merupakan jumlah yang terbaik dalam tempoh 12 tahun ini.
Jumlah itu merupakan peningkatan 0.25 sen berbanding tahun lepas, dan ia bakal diterima oleh seramai 1.23 juta pemegang unit yang melanggan 1.46 bilion unit ASN.
Peruntukan bagi pengagihan pendapatan itu membabitkan pembayaran RM92.18 juta berbanding RM89.5 juta yang dibayar pada tahun lepa

Sumber Kosmo
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1226&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_10.htm#ixzz2G9oJkrOm 
Hakcipta terpelihara
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...