RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Monday 31 December 2012

3 warga Nyanmar dibunuh dalam ladang getah



ANGGOTA polis mengawasi mayat tiga lelaki Myanmar yang dibunuh selepas diserang sekumpulan lelaki di sebuah ladang getah di Kuala Nerang semalam.


KUALA NERANG – Tiga lelaki Myanmar menemui ajal dalam keadaan tragis apabila mereka dibunuh selepas diserang ala mafia oleh sekumpulan penjenayah menggunakan senjata tajam di dalam sebuah kebun getah di Kampung Chebar, Tanjung Piring dekat sini semalam.

Ketika ditemui pada pukul 1 petang, mayat ketiga-tiga mangsa berusia 18 hingga 30 tahun itu didapati mempunyai beberapa kesan tetakan di badan termasuk kepala dan leher yang membawa kepada kematian mereka.
Difahamkan, kesemua mangsa mempunyai pertalian persaudaraan dan mayat mereka ditemui pada jarak kira-kira 50 meter antara satu sama lain. Mereka bekerja sebagai penoreh getah.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Zakaria Ahmad memberitahu, sebelum kejadian, empat lelaki Myanmar dikejar sebelum diserang oleh sekumpulan lelaki menggunakan senjata tajam pada pukul 11 malam Jumaat lalu.
Bagaimanapun, katanya, salah seorang mereka berjaya melarikan diri dan bersembunyi di dalam hutan berhampiran dan hanya keluar dua hari kemudian.

Sumber Kosmo
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1231&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm#ixzz2GZ3zHEKQ 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...