RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Thursday 3 January 2013

Langgar tembok Plaza Tol Kajang 2 Maut,1 Cedera parah


Dua beradik maut rempuh tembok tol
KAJANG - Dua beradik maut manakala seorang lagi rakan mereka cedera parah apabila kenderaan yang dinaiki terbabas dan melanggar tembok penghadang di Plaza Tol Sungai Ramal di Kilometer 24 Lebuhraya Silk di sini, pagi semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi itu, mangsa, K Harry Krisnan, 24, K Balamurugan, 19, maut di tempat kejadian, manakala R Ramesh yang berusia 20-an cedera parah.
Dua beradik maut rempuh tembok tol

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Selangor, Superintendan Zulkifli Jonit berkata, kereta jenis Kelisa yang dipandu Harry dari Bangi menghala plaza tol itu dipercayai terbabas sebelum merempuh tembok penghadang.

“Seorang lagi rakan mangsa mengalami kecederaan parah dibawa ke Hospital Kajang untuk rawatan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, mayat dua beradik yang maut dibawa ke Hospital Serdang untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga.

Kes itu disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kajang, Mishan Benu berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian pada jam 8.20 pagi sebelum bergegas ke lokasi kejadian.

“Kita mengeluarkan tiga mangsa yang tersepit masing-masing di bahagian pemandu, penumpang depan dan belakang dengan mengambil masa selama 15 minit,” katanya.

Sumber Sinar harian


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...