RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Sunday 30 December 2012

kenapa gadis melayu berbaju sendat

 
Sekadar gambar hiasan

Kenapa gadis sekarang memakai baju kurung atau kebaya sehinggakan mendedahkan susuk tubuh, itu yang menjadi persoalan dibenak kotak pemikiran, adakah kerana mengikut edaran masa. mengikut daripada hasil pencarian di Google dan Yahoo. tidak dapat dikira banyaknya gambar-gambar gadis malaysia yang berpakaian serbagini, ini belum lagi dikira gadis-gadis yang memakai seluar dan baju t-shirt ketat dan sebagainya.


Apa matlamat gadis ini semua. daripada hasil yang diperolehi ada yang mengatakan ingin menarik minat lelaki, ada yang mengatakan tren zaman sekarang "takkan nak ikut macam zaman dulu-dulu", dan ada juga yang mengatakan jika memakai baju kurung yang sedikit besar tak sesuai dengan gadis moden "gadis kampung je yang pakai macam tu".

 
gambar hiasan

pakaian serbagini telah menarik minat ramai gadis-gadis diluar sana malah ramai gadis-gadis bertudung telah berhijrah ke tren baru ini ya itu seluar ketat dan baju ketat, malah bila mengunakan pencarian Google dan Yahoo, aksi gadis melayu berpakaian ketat cukup banyak dan tak terkira yang kebanyakkannya memakai pakaian " Ketat, Seksi dan nampak itu dan ini.

Tahukah gadis-gadis yang comel semua, peningkatan kejadian rogol di malaysia kerana apa?. sudah pasti sebabnya perogol hanya merogol gadis-gadis yang menarik perhatian si perogol, kalau dah pakai baju terdedah sana sini, tentunya si perogol akan tertarik dan tanpa sedar gadis-gadis yang memakai pakaian yang ketat-ketat akan menjadi mangsa.

  
gambar hiasan

Jadi untuk mengelakkan gadis-gadis menjadi mangsa rogol, elakkan dari memakai pakaian serbagini. kelak siapa yang sensara...

ada Komen ?..
bagi lah komen...

nak ceritakan kisah benar dirogol atau merogol emailkan kepada
DIHati72@gmail.com
segala maklumat akan dirahsiakan
hanyalah untuk dijadikan tauladan

1 comment:

  1. Jangan siarkan gambar yang mendedahkan aurat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...