RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Monday 31 December 2012

Warga emas maut dirempuh pelajar UKM


KOTA TINGGI - Seorang warga emas maut setelah dirempuh sebuah kereta yang dipandu seorang pelajar perempuan sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di Bangi dalam nahas di Kilometer 10 Jalan Mawai–Kuala Sedeli di depan balai raya Kampung Sayang di sini, semalam. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Tinggi DSP Low Hong Seng berkata kejadian berlaku kira-kira 8.20 malam ketika mangsa Ja’afar Yusof, 78, berjalan kaki ke rumah rakannya selepas menunaikan solat Isyak di masjid  berdekatan. 


"Kereta yang dipandu oleh pelajar perempuan berkenaan dipercayai terbabas, lalu melanggar mangsa yang ketika itu sedang berjalan kaki.    

"Akibat kemalangan itu, mangsa yang baru berpisah dengan isterinya dan tidak mempunyai anak, meninggal dunia dalam perjalanan ke klinik kesihatan di Tanjung Sedeli disebabkan kecederaan parah di kepala," katanya ketika dihubungi hari ini.


Beliau berkata mayat mangsa kemudian dihantar ke Unit Forensik Hospital Kota Tinggi (HKT) untuk bedah siasat sebelum dituntut kariah dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sayang. 

Katanya, pelajar perempuan berkenaan yang berumur 21 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.  - Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...