RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Saturday, 5 January 2013

Air Terjun tertinggi di Malaysia dan Asia Tenggara

Wah!! kali ni kita lihat air terjun tertinggi kat Malaysia pula... kalau sebelum ni air terjun tertinggi dunia adalah Angel Falls tapi di Malaysia air terjun tertinggi adalah terletak di Perak dengan ketinggian 850 Meter malah menjadi air terjun tertinggi di Asia Tenggara.

  


Keunikan air terjun ini adalah Flora dan faunanya yang masih dara malah cukup indah jika air terjun ini dijadikan tempat perkelahan bersama keluarga.Tentang kemudahan seperti Surau, tempat letak kenderaan, Klinik, kedai dan sebagainya turut disediakan.

  

Bagi korang yang gemarkan aktiviti lasak jangan lepaskan peluang dengan mencuba aktiviti abseiling air terjun dan jika korang nak naiki jambatan gantung dan menikmati panorama yang indah tapi dengan syarat korang tak boleh rasa gayat..

3 comments:

  1. memang indah ler...cantik sekali..teringin nak mai sini

    ReplyDelete
  2. Lalu kat lebuhraya utara selatan pun dah nampak..

    ReplyDelete
  3. Selalu nmpk masa lalu lebuhraya..kena exit kat mana nak ge tmpt air terjun ni?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...