RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Wednesday 2 January 2013

Abang lacurkan Adik Ipar dengan bayaran RM200.


                  Gambar Hiasan
ALOR GAJAH - Seorang lelaki  tergamak melacurkan adik ipar kakaknya sendiri dengan menawarkan harga RM200 kepada beberapa lelaki yang ingin memuaskan nafsu serakah mereka.


Mangsa, seorang gadis berusia 17 tahun mendakwa dirinya dipaksa memuaskan nafsu beberapa lelaki separuh umur dengan bayaran tertentu sejak awal Disember tahun ini.

Lebih malang lagi, mangsa yang dilacurkan suspek berusia awal 30-an itu bukanlah orang asing malah amat dikenalinya.

Difahamkan, mangsa yang tinggal bersama kakak iparnya di sekitar Pulau Sebang, di sini, dipercayai pergi ke rumah seorang saudaranya di luar Melaka dan bermalam di sana.

Jurucakap polis berkata,  mangsa dipercayai dijemput oleh suspek sebelum mangsa dibawa bersiar-siar di sekitar bandar raya Melaka sebelum menyewa sebuah hotel bajet berhampiran sungai.

“Suspek terbabit yang turut tinggal bersama kakak ipar mangsa di sekitar Pulau Sebang dipercayai memperdaya mangsa yang masih tidak tahu tujuan sebenar suspek membawanya ke sini.

“Mangsa yang tidak berkunjung ke bandar raya ini hanya mengikut sahaja ke mana suspek pergi sebelum mereka menginap di sebuah hotel bajet tepi sungai di sekitar bandar raya Melaka, " katanya.

Menurutnya, setibanya di hotel berkenaan, mangsa mendakwa diperkenalkan kepada seorang lelaki separuh umur dan dipaksa melayan nafsu lelaki berkenaan dengan bayaran RM200.

"Mangsa yang menyedari niat jahat lelaki berkenaan meronta sambil merayu supaya dirinya tidak dinodai orang lain namun, rintihannya langsung tidak diendahkan,” katanya.

Sumber berkata, mangsa dipercayai turut dibawa ke beberapa daerah yang tidak dikenal pasti tempatnya untuk diniagakan kepada pelanggan yang sedia menunggu di tempat dijanjikan.

“Mangsa yang tinggal serumah dengan suspek di sini, turut mendakwa dipaksa melakukan enam persetubuhan dengan beberapa lelaki di beberapa tempat tanpa kerelaannya.

“Bimbang kejadian sama berulang, mangsa nekad meloloskan diri daripada kawalan suspek dan membuat laporan di Balai Polis Masjid Tanah, di sini, kelmarin” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Deputi Superintendan Abd Rahman Jid ketika dihubungi turut mengesahkan kejadian dan siasatan lanjut sedang dilakukan.

Menurutnya, kes dirujuk ke Jabatan Keganasan Rumah tangga, Wanita dan Kanak-kanak (D11), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Melaka, Bukit Beruang untuk tindakan selanjutnya.


Sumber Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...