RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Thursday 10 January 2013

Penduduk Pantai Sabak Cemas sangkakan Ribut Tropika



Angin kencang luar biasa serta ombak besar yang berlaku di kampung Sabak dan Pantai Irama, Bachok. sekaligus menyebabkan penduduk di kedua-dua kawasan terbabit bertukar menjadi cemas ditambah lagi amaran yang dikeluarkan 3 hari lepas berkenaan ribut tropika yang akan melanda kawasan pantai timur.


Terut terasa cemas dengan situasi luar biasa itu adalah 500 ratus murid, guru dan kakitangan sekolah Kebangsaan Sabak, mereka mengadakan solat sunat hajat dan bacaan yasin agar dihindari dari fenomena alam ini.

Seorang lagi penduduk, Nik Hassan Nik Mohamad 64 tahun, berkata beliau menyedari angin kencang itu pada pukul 11.45 pagi dan melihat kepulan awam gelap di sebelah timur pantai itu dan kejadian pada masa itu agak cemas dan tambah membimbangkan lagi apabila amaran ribut yang dikeluarkan sebelum ini.

Sumber Bernama dan sinar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...