RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Tuesday 8 January 2013

Kanak-kanak 4 tahun maut disengat tebuan


Seorang kanak-kanak berusia 4 tahun Amirul Shafiq maut ketika menjalani rawatan di Hospital Gua Musang 6 jam selepas disengat puluhan ekor tebuan tanah ketika pulang dari bermain bola bersama 2 orang kakaknya.


Dalam kejadian pada pukul 6 petang 30 Disember lalu, Bapa mangsa Kamarulzaman Abdul Hamid 34 tahun, memberitahu ketika berlakunya insiden tersebut beliau tiada di rumah kerana bertugas sebagai buruh di Jabatan Perhutanan di Ipoh, Perak.

" Saya sampai pada pukul 9.30 malam dan masa itu anak saya sudah dimasukkan ke wad dan dia boleh makan seperti biasa, bagaimanapun 6 jam selepas kejadian dia disahkan meninggal dunia ". Ceritanya.

Sumber Kosmo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...