RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Tuesday 8 January 2013

kanak-kanak 12 tahun Dicabul ayah tiri


Gambar Hiasan

Seorang guru mengaji berusia 40 tahun didakwa di mahkamah majistret atas tuduhan mencabul kerhormatan anak tirinya berusia 12 tahun 3 tahun lalu di sebuah rumah di Taman Malim Jaya kira-kira jam 5.30 petang pada awal bulan tahun 2010.


Beliau berasal dari Indonesia mendapat taraf penduduk tetap mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Syajaratudur Abd Rahman. Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didakwa dengan niat mencabul kehormatan mangsa dengan membuka seluar dalam mangsa dan cuba menindih mangsa dengan badannya.

Tertuduh didakwa mengikut seksyen 354 kanun keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripadanya jika sabit kesalahan.

Sumber Sinar harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...