RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Friday 21 December 2012

Suspek pecah rumah terjatuh dari tingkat 4


Maut jatuh tingkat empat
Kakitangan Hospital Selayang memeriksa keadaan suspek yang jatuh dari tingkat empat. Gambar kecil: Nor Syafiqah Dzar.
SELAYANG - Cubaan seorang pencuri meloloskan diri selepas kegiatan pecah rumah disedari penghuninya gagal selepas suspek tergelincir jatuh dari tingkat empat, Pangsapuri Jemerlang, Selayang Height, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, suspek terkejut selepas pintu rumah dibuka dari luar dan melarikan diri dari pintu belakang menggunakan saluran paip.

Bagaimanapun, keadaan kelam kabut menyebabkan suspek gagal mengimbangkan diri selepas kakinya tersepit pada besi penahan paip lalu terjatuh.

Penghuni rumah, Nor Syafiqah Dzar Osman, 19, berkata, dia yang bekerja di sebuah kedai makan di tingkat bawah pangsapuri pulang ke rumah bersama dua sepupunya ketika waktu rehat.
“Tiada apa-apa yang mencurigakan sehinggalah suspek bertindak membuka pintu hadapan sewaktu sepupu sedang membuka pintu jeriji.

“Saya menjerit kerana terkejut menyebabkan suspek cuak lalu meloloskan diri menggunakan pintu belakang iaitu pintu yang digunakan untuk memasuki rumah,” katanya.

Menurutnya, dia bersama beberapa penghuni lain sempat mengejar suspek dari tingkat tujuh dan terlihat suspek hilang imbangan dan terjatuh di tingkat empat.
“Suspek meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian muka.

“Bersama mangsa ketika kejadian adalah wang tunai RM1,600, cincin dan kamera milik salah seorang penghuni rumah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah gagal dihubungi untuk mengesahkan kejadian.
Sumber sinar harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...