RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Tuesday 22 January 2013

Presiden JATI gesa KDN ambil tindakan isu kalimah ALLAH


 Datuk Dr Hasan Mohamed Ali

Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, mengesa Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap individu yang terlibat dalam menerbitkan bible versi bahasa melayu yang mengunakan kalimah Allah.

Datuk Dr Hasan mendakwa, Kalimah Allah yang terdapat dalam Bible versi bahasa melayu telah diedar sejak beberapa tahun lalu dan telah banyak tersebar kepada orang melayu yang sebahagiannya memilih untuk murtad.

Tindakan semakin berani ini jika tidak diambil tindakan segera dikhuatiri akan menimbulkan sesuatu yang buruk dari sudut hubungan antara bangsa di negara ini. katanya pada sidang media di kediamannya.

Media sebelum ini melaporkan, sudah ada pihak yang berani mengambil mengedarkan Bible versi bahasa melayu kepada pelajar sekolah menengah di Julutong P.Pinang. Tindakan itu dilakukan oleh dua individu yang berada dihadapan pintu pagar sekolah. (baca disini)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...