RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Saturday 2 February 2013

Kuala Nerus akan diistiharkan Daerah kelapan di Terengganu

P35 Parlimen Kuala Nerus

Terengganu akan melakar sejarah baru jika Barisan Nasional (BN) dapat memenangi undi rakyat dengan majoriti dua pertiga di parlimen. Menurut menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said.


Dengan mandat yang diberikan rakyat dengan majoriyi undi dua pertiga, sekaligus kerajaan BN akan mendapat kelulusan parlimen untuk mengistiharkan daerah kelapan di Terengganu iaitu Kuala Nerus.

Menurut beliau lagi kerja-kerja awal seperti menyediakan tapak sebagai pusat tadbir Kuala Nerus yang terletak di Gong Badak yang melibatkan kos RM20 Juta telah dilaksanakan serta banyak lagi kerja-kerja yang harus dilakukan seperti persempadanan semula serta menubuhkan pusat pentadbir di daerah itu sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...