RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Friday 30 November 2012

Gambar kemalangan maut

Ngeri!!!
Berikut adalah gambar-gambar yang di ambil dari sumber-sumber akhbar tempatan
Chef maut langgar pekerja Plus
Penuntut maut, rakan parah dalam nahas
Mayat mangsa dibawa ke bilik mayat Hospital Bentong





30 November -
SERDANG -  Gara-gara gagal mengelak seorang tukang sapu yang melintas berdekatan Lebuhraya Utara Selatan di sini, seorang Chef di sebuah hotel terkenal di Subang Jaya, maut akibat terhumban daripada motosikal ditungganginya di kilometer 310, dekat sini, pagi, semalam.











29 November -
Kemalangan maut di di Kilometer 57.6 Lebuhraya Kuala Lumpur –
Karak, kira-kira jam 3.17 pagi semalam, melibatkan 1 orang maut dan 1 orang lagi cedera parah sejurus pulang dari Kuala Lumpur













Warga emas maut, anak cedera dalam nahas  
26 November -
BENTONG – Niat seorang warga emas dan anak lelakinya untuk membeli barangan di pasar minggu tidak kesampaian apabila dia maut dalam kemalangan kira- kira jam 8 pagi semalam.
Dalam kejadian itu, mangsa, Hon Kai Lan, 58, dan anaknya, Lee Sai Hong, 25, menaiki kereta Myvi dalam perjalanan dari arah Karak ke Bandar Bentong.

Treler muatan kari meletup 
29 November -
 IPOH - Pemandu dan kelindan treler yang membawa muatan serbuk kari bernasib baik apabila mereka berjaya menyelamatkan diri apabila kenderaan yang mereka naiki meletup dan terbakar dalam kejadian yang berlaku di Kilometer 386.9 Lebuh Raya Utara Selatan (Plus) (arah utara) malam kelmarin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...