RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Thursday 29 November 2012

Kemalangan maut dekat sekolah



KOTA BHARU — Seorang pemandu maut apabila kereta yang dipandunya terbabas berhampiran selekoh di Jalan Jedok-Tanah Merah, Kampung Nibong, dekat sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian pada pukul 6.30 pagi itu, mangsa, Mohd. Zaiwati Mohd. Noordin, 40, yang memandu seorang diri sedang dalam perjalanan dari Jeli ke Terengganu dikatakan telah hilang kawalan sebaik tiba berhampiran selekoh itu.
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Tanah Merah, Hanaffi Mohamad berkata, sepasukan lima anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu yang diketuai Radzuan Abdullah berkejar ke tempat kejadian.
Katanya, pihaknya mengambil masa kira-kira 10 minit untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit dari kereta yang remuk sama sekali itu.
Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Tanah Merah untuk dibedah siasat. — KOSMO

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...