RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Saturday 8 December 2012

remaja 13 tahun edar dadah


Remaja 13 tahun mengedar dadah
Shahadan menunjukkan dadah yang dirampas selepas menahan tiga lelaki di sebuah rumah di Kampung Kelantan, Parit Perupuk, Selasa lalu.
MUAR - Seorang remaja lelaki berusia 13 tahun antara tiga yang ditahan kerana terbabit dalam kegiatan sindiket pengedaran dadah kecil-kecilan yang didalangi lelaki berusia 38 dan 53 tahun, Selasa lalu.
Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintenden Shahadan Jaafar berkata, kegiatan itu terbongkar selepas sepasukan anggota narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar menyerbu sebuah rumah di Kampung Kelantan, Parit Perupuk di sini, kira-kira jam 4.30 petang.
Menurutnya, pelbagai jenis dadah dianggarkan bernilai RM12,000 dijumpai dalam serbuan tersebut.


“Antara dadah yang dirampas ialah syabu seberat 4.4 gram (gm), heroin (20.9 gm) dan sebiji pil ectasy.  Bahan terlarang ini dipercayai boleh menampung keperluan 900 penagih.

“Remaja yang berasal dari Kajang, Selangor itu, sudah tidak bersekolah dan   didapati baru enam bulan terjebak dalam kegiatan ini selepas berkenalan dengan kedua-dua suspek,” katanya pada sidang media di IPD Muar di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...