RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Monday 10 December 2012

Dayah ditemui-Polis menahan 3 Remaja Lelaki



RAJA ROSLAN (kanan) dan Zarina gembira selepas Dayah (tengah) ditemui dalam keadaan selamat kelmarin.


KUALA LUMPUR - Sepasang suami isteri lega apabila anak dara mereka yang dikatakan hilang dilarikan pelesit rempit sejak 1 Disember lalu ditemui di sebuah bilik hotel di Jalan Tun Razak di sini namun pada masa sama terdapat persoalan yang belum dijawab berhubung penemuan tersebut.

Ketika Raja Nor Hidayah Raja Roslan, 16, atau Dayah diam seribu bahasa ekoran masih trauma dengan kejadian tersebut, bapanya, Raja Roslan Raja Ahmad Hadzrawi, 39, pula tertanya-tanya mengenai penemuan anaknya itu.
Selain Raja Nor Hidayah, turut ditemui di situ ialah dua lagi remaja perempuan berusia 15 dan 16 tahun serta tiga remaja lelaki berumur antara 16 hingga 19 tahun.
Polis menahan tiga remaja lelaki itu bagi membantu siasatan kes berkaitan gangguan seksual manakala dua remaja perempuan itu dihantar pulang.
Mengimbau semula hari yang paling mengembirakan buat dia dan isterinya, Zarina Zubir, 37, Raja Roslan memberitahu, dia mengetahui mengenai penemuan itu selepas dimaklumkan oleh polis supaya hadir ke Balai Polis Dang Wangi di sini untuk mengambil anaknya pada pukul 6.30 pagi semalam.
Sumber Kosmo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...