RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Thursday 13 December 2012

Says yang MeleTOP

Kalau sebelum ni aku postkan "buat duit dengan Says", tapi tak ada tips-tips khas untuk buat akaun says mencatak naik kan duit kat dalam tu. ok kali ni aku nak postkan macam mana nak buat Iklan Says menjadi perhatian orang.. tapi bagi dah expert tentang iklan Says ni,diorang senyum je. tapi bagi yang baru berjinak-jinak macam aku ni.. erm mcm manapun nak kena ambil ilmu juga sikit.

Apa yang aku dapat ni aku akan kongsikan pada korang semua, aku ni kira suka mengkaji lah juga, sebab dari satu blog aku lompat ke satu blog. ambil pengalaman katakan. ok apa yang perlu ada jika nak jadikan iklan Says kita menjadi perhatian orang, kadang-kadang 10 yang di post satu pun orang tak klik, betul tak?. masalah ni bukan korang je, aku pun menghadapi masalah yang sama. tapi selepas aku tahu tips alhamdulillah dah ada pengerakkan, maknanya dah ada duit masuk, cuma aku ni pemalas je, kalau rajin dapat lagi lebih.hihi...

Ok yang pertama, sebelum korang nak postkan ke FB korang, Korang kena tahu apa kaitan kisah yang disiarkan di Says dengan korang dan persekitaran. sebagai contoh tajuk Says berkenaan artis, so untuk menarik minat orang untuk klik Iklan Says korang. korang kena cari cerita berkenaan artis tersebut, tak kisah lah kontraversi ke apa ke, janji berkaitan artis tu. korang ambil cerita tu letakkan diruangan komen sebelum korang postkan pada FB dan Cerita tadi akan keluar bersama-sama dengan iklan Says tersebut.

Kedua, korang nak postkan Iklan Says, korang kena tahu bila waktu yang paling sesuai, kiranya waktu puncak lah, kalau korang post time tak ada orang siapa nak baca.hihi.. paling sesuai pada waktu tengah hari sebab time tu orang keluar rehat, pagi tak berapa sesuai disebabkan orang baru masuk kerja, mood pagi tak berapa cantik sebab jalan sesak.hihi

Aku rasa cukup dua ni dulu, kalau nak lebih lagi cuba-cuba cari di google, tapi kalau gunakan dua kaedah ini pun aku rasa setakat nak dapatkan duit makan tgh hari boleh lepas lah. hihi, janji mahu rajin je..

Belum register Says KLIK JE sini

REGISTER SAYS ( Free )


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...