RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Friday 9 November 2012

TAK MENGAKU BERSALAH MENGHINA SULTAN JOHOR


Johor baharu - seorang juruukur bahan mengaku tidak bersalah diatas tuduhan menghina sultan Johor menerusi laman sosial facebook pada bulan lepas.

Ahmad Abdul Jalil 27, dari Klang Selangor, didakwa menghina Sultan Johor di laman facebook miliknya diatas nama ' Zul Yahya ' di Dewan Tan Sri Mohamad Rahmat, Kampung Pasir, Tampoi pada kira-kira pukul 3 petang, 21 Oktober lalu.




Dia didakwa mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 233(3) akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara setahun dan denda RM50,000 dan denda selanjutnya RM1,000 bagi setiap hari kesalahan diteruskan selepas disabitkan.
Ahmad juga didakwa melakukan perbuatan yang sama di Pusat Media, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor di sini pada kira-kira pukul 6 petang, 10 Oktober lalu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...