RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Tuesday 19 February 2013

Berhati-hati dengan penipuan BL1M

Belia yang ingin memohon Bantuan Lesen 1Malaysia diminta berhati-hati serta berwaspada dengan individu yang mengaku sebagai ejen Bantuan Lesen 1Malaysia (BR1M).

Bagi pendaftaran permohonan BL1M orang ramai boleh mendaftar melalui My E.G Services Bhd selaku vendor bagi menguruskan program ini dengan bayaran hanya RM199 serta boleh dilakukan di Ibu Pejabat Umno Malaysia, Menara Dato' Onn Kuala Lumpur dengan pembayaran secara atas talian melalui kad kredit dan juga e-banking meps. 


Orang ramai juga boleh menghantar permohonan serta 'Money Order' atau cek melalui pos ke alamat BL1M-Bantuan Lesen 1Malaysia, Pemuda Barisan Nasional, Tingkat 28, Menara Dato' Onn, Jalan Sultan Ismail, 50480  Kuala Lumpur.

Pada 31 Jan lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan program BL1M bagi memudahkan golongan belia mendapat lesen motosikal B2 pada harga lebih murah, iaitu RM199 berbanding harga asal RM350

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...