RENUNGAN

Aku hanya manusia biasa yang mana pendapat aku mungkin benar dan mungkin salah. Maka telitilah pendapat yang aku kemukakan. Semua pendapat yang selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah maka ambillah ia manakala yang tidak selaras dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, tinggalkanlah. (Kata-kata oleh Malik Bin anas Rahimahullah, Riwayat Ibn ‘Abd al-Barr di dalam Jami’ Bayan al-Ilm, jld. 2, ms. 32)

Thursday 20 December 2012

Rompakan KK Mart Sri Rampai 3 lelaki dicari



KOMBINASI gambar CCTV menunjukkan imej tiga lelaki yang dicari bagi membantu siasatan kes rompakan premis KK Mart di Taman Sri Rampai, Setapak Isnin lalu.


KUALA LUMPUR - Polis semalam mengedarkan imej tiga lelaki yang dicari bagi membantu siasatan berhubung kes rompakan premis KK Mart di Taman, Sri Rampai, Setapak di sini Isnin lalu.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, salah seorang lelaki itu merupakan orang yang dapat melarikan diri selepas rakannya yang berusia 19 tahun mati ditembak dalam kejadian pukul 4 pagi itu.

Katanya, imej ketiga-tiga lelaki berusia antara 19 hingga 25 tahun itu dirakam menerusi televisyen litar tertutup (CCTV) premis berkenaan.
"Kita menerima 31 laporan mengenai rompakan melibatkan kedai itu sepanjang tahun ini yang dilakukan oleh dua kumpulan bersenjatakan parang yang telah dikenal pasti.
"Modus operandi mereka ialah akan menyamun antara pukul 3 hingga 6 pagi dan antara pukul 6 petang hingga 8 malam," katanya pada sidang akhbar di sini.

Sumber Kosmo
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1220&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm#ixzz2FX40XjTo 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...